divendres, 9 de desembre del 2011

Cap a on ens movem?

El món es mou molt ràpid, evoluciona pas a pas i segon a segon, però, on anem a parar?
Aquesta és una de les reflexions que ens hem de plantejar per intentar aturar la destrucció del planeta. Prendre consciència, entendre el món i actuar són alguns dels passos clau per millorar el progrés de la terra.

Com pot ésser que en branques com la medicina hi hagi avenços i investigacions tant importants i alhora estiguem retrocedint en el somni de crear un món millor?
Anem a endinsar-nos en la cançó que ens va posar el Josep (Moving – Macaco): "Nunca una ley fue tan simple y clara: acción, reacción, repercusión "
Sempre pensem que un petit moviment no farà el canvi, però si aquest petit moviment no existeix, serà impossible canviar alguns aspectes. Per tant si actuem l’altre gent reaccionarà i això crearà una gran repercussió, de manera que ja no serà un petit moviment, sinó un moviment a gran escala.

Junts podem actuar, junts podem canviar el món, i junts podem crear un planeta més conscient sobre els recursos dels quals disposem per tal de no abusar de les existències així com també produir nous recursos ecològics que respectin la natura.

Hem de mirar enrere i veurem en què ens equivocat per poder tirar endavant i evolucionar de forma correcte, sense repercutir en el medi ambient: bucle recursiu positiu.

Tal i com va dir un dia Mahatma Gandhi 1869 – 1948: "Nuestra recompensa se encuentra en el esfuerzo y no en el resultado. Un esfuerzo total es una victoria completa".
Així doncs, a major esforç, major victòria, a major acció, major repercussió.

Un altre aspecte a destacar, és la gimcana que vàrem realitzar. Totes les proves que vam efectuar estàvem relacionades amb el món de la natura, i la veritat és que algunes d’elles em van sorprendre. Què en vam treure de les activitats?

- Ens van fer plantejar preguntes i tornar a l’origen de les coses, com per exemple l’elaboració de l’oli d’oliva.

- Ens van ajudar a enfocar la mirada en el nostre entorn i allò que habitualment no veiem, com per exemple la prova de l’aigua o en la que havíem d’observar què hi vivia en quatre mestres quadrats.

- Vam poder treballar tots els llenguatges: corporal, plàstic, espacial, natural, etc.

Així doncs, vam aprendre a través d’activitats lúdiques que tenien una finalitat educativa.

Per concloure, simplement dir que em va agradar molt haver realitzat la gimcana, ja que com a futures mestres vam poder veure aspectes molt importants que podíem treballar amb els infants a Educació Infantil.

 Evolució i moviment

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada